Англійська мова для дітей: як організувати навчання
Одним з найвідповідальніших моментів у житті кожної родини є перший навчальний досвід їхньої дитини. Перед батьками постають безліч питань:
- У якому віці краще починати навчання?
- Який дитячий центр розвитку обрати?
- Яким предметам надавати перевагу у розвитку дитини?
- Як допомогти дитині в її перших кроках у новому для неї оточенні?
- Як зробити так, щоб з неї виросла культурна, освічена особистість, яка не тільки добре володіє рідною, а й знає декілька іноземних мов?
Сьогодні життя неможливе без знання хоча б однієї іноземної мови, а процес навчання складний та довгий. А як буде складатись цей процес, залежить саме від перших кроків дитини у вивченні іноземної мови.
Сучасні підручники Британських видавництв приходять на допомогу вчителям, дітям та їхнім батькам. Цікаві та яскраві навчально-методичні комплекси надають унікальну можливість вивчати англійську мову на рівні, що відповідає вимогам державної програми і співпадає із загальноєвропейськими рекомендаціями щодо вивчення мови на початковому етапі.
Цікаві та привабливі книжки, безліч яскравих наочних матеріалів, аудіо та відео матеріали роблять процес навчання грою пізнання і відкриттів. Сьогодні відкриваються нові можливості та застосовуються новітні методи, які забезпечують високу ефективність та результативність у вивчення іноземної мови.
Обираючи підручники для вивчення англійської мови, багато відповідальних батьків розмірковують як правильно навчити дитину та шукають відповіді на безліч запитань з цього приводу.
- Чи потрібно дитині знати всі слова і вирази, які вміщені у підібраному батьками чи педагогом підручнику?
- Як вивчати нову лексику з дитиною?
- Як навчити дитину правильно вимовляти англійські слова?
- Чи повинна дитина перекладати те, що вона почула чи прочитала?
- Чи потрібно читати вголос англійські тексти з підручника?
- Якщо процес навчання базується переважно на ігровій діяльності, чи буде він результативним?
- Чи потрібно дітям займатися творчістю під час вивчення англійської мови?
- Якщо в підручнику не пояснюються граматичні правила, чи будуть діти правильно говорити?
У нашій статті ми спробуємо дати відповіді на усі вище поставлені запитання!
Чи потрібно дитині знати всі слова і вирази, які вміщені у підібраному батьками чи педагогом підручнику "Англійська мова для дітей"?
Сучасні підручники з англійської мови побудовані з урахуванням індивідуальних особливостей дітей, їхнього мислення, уяви, пам'яті та темпу засвоєння нової інформації. Слід зауважити, що рідною мовою різні діти починають говорити у різний час, те ж саме відбувається й при засвоєнні ангійської мови. Батькам слід пам’ятати, що кожна дитина йде своїм шляхом і не порівнювати її з іншими дітьми. Варто набратися терпіння та дати час дитині на засвоєння матеріалу. Крім того, автори сучасних підручників передбачають багаторазову повторюваність ключових слів та виразів протягом всього курсу. За умови регулярної роботи в класі і дома дитина їх обов'язково запам'ятає.
Як вивчати нову лексику з дитиною курсу "Англійська мова для дітей"?
Слід пам’ятати, що основним видом пізнавальної діяльності дитини є гра, отже вивчати нові слова англійською мовою потрібно граючи. Наприклад, можна попросити дитину навчити англійських слів когось із членів родини, разом з дитиною виготовити скарбничку слів, в яку складати картки з новими словами, розвішувати малюнки з новими словами або картки з написами англійською мовою на стінах квартири, вигадати ігри – змагання, наприклад, хто більше назве англійських слів до теми «тварини», прослуховувати аудіо-записи та переглядати відео разом з дитиною на англійській мові.
Батькам слід використовувати свою уяву, вигадувати якомога більше різноманітних ігор, з цікавістю приймати участь у навчальних іграх, підбадьорювати та хвалити дитину за її досягнення та щиро радіти її успіхам, все це забезпечить бажання навчатися та виробить стійкий інтерес до предмета "Англійська мова для дітей".
Як навчити дитину правильно вимовляти слова?
Слухаючи під час уроку вимову вчителя чи аудіо записи діалогів, пісень та віршиків, повторюючи слова за записом, дитина починає поступово опановувати правильну англійську вимову. З перших уроків майже всі діти із задоволенням і дуже успішно імітують дикторів і при цьому досягають чудових результатів. Слід пам'ятати, що чим більше дитина буде слухати і повторювати правильні зразки вимови англійських слів і виразів, тим швидше й успішніше вона їх засвоїть. Ваша допомога полягатиме в тому, щоб забезпечити регулярне прослуховування записів вдома під час підготовки дитини до занять. Слухаючи аудіо записи разом з дитиною, можливо, і батьки пізнають багато чого цікавого!
Чи повинна дитина перекладати те, що вона почула чи прочитала?
Не потрібно примушувати дитину перекладати кожне слово. Якщо батьки хочуть переконатися, що дитина розуміє прочитаний текст чи сказане речення англійською мовою, варто запропонувати їй передати загальний зміст, наприклад, намалювавши малюнок або продемонструвавши відповідну картку. Переклад речень з рідної мови на англійську і навпаки не є метою початкового етапу навчання в сучасній системі викладання. Головне завдання полягає в тому, щоб дитина навчилась безпосередньо, без допомоги перекладу, розуміти та реагувати на прохання або питання вчителя чи батьків у запропонованих мовних ситуаціях. Не слід турбуватися і поспішати, прийде час і для перекладу, але пізніше, коли в дитини сформується загальна цілісна картина іншої мови та з'явиться впевненість у своїх силах.
Чи потрібно читати вголос тексти підручника "Англійська мова для дітей"?
Читання вголос тексту англійською мовою є складним умінням, яке розвивається в дітей поступово, протягом декількох років. На першому році навчання передбачається, що діти вчаться читати вголос короткі діалоги, тексти пісень і віршів повторюючи за вчителем чи диктором аудіо запису. Потім ці діалоги та вірші можна вивчити і відтворити для збагачення лексичного запасу, формування правильної вимови та засвоєння граматичних конструкцій англійської мови. Щоб допомогти дитині безпомилково відтворювати діалоги чи віршики, слід прослідкувати, щоб вона вчила їх із звуковим супроводом, тобто одночасно слухала і промовляла (чи проспівувала).
Чи зможе дитина навчитися читати, якщо в підручнику немає правил для читання?
Існує багато теорій про те, як людина вчиться читати рідною чи іноземною мовою. Якщо проаналізувати навички читання, то можна помітити, що швидкість читання залежить не від засвоєних правил, а від вміння швидко розпізнавати слова, «фотографувати» їх. Саме цей принцип покладений в основу навчання читанню в сучасних підручниках "Англійська мова для дітей". Діти чують нові слова, співвідносять їх з предметом чи дією, бачать їх написання, запам'ятовують образ слова і можуть його знайти та впізнати в новому тексті. Ефективним в цьому методі є використання карток, на яких з одного боку зображені предмети, а з іншого подано їхні назви.
Таким чином, відбувається накопичення словникового запасу, який згодом дозволить учневі зробити висновки про правила читання. Важливо, щоб дитина вчилася самостійно виявляти деякі закономірності при читанні англійською мовою. Більш детально ці закономірності починають вивчати вже у початковій школі або на підготовці з курсу "Англійська мова для дітей 1-4 класу". А в середній школі діти познайомляться з транскрипцією, для того, щоб користуватися словниками і правильно вимовляти незнайомі слова. Втім, для правил читання дитина повинна "дозріти", тому не слід поспішати, адже дитина має бути готовою до опанування досить складних навичок читання.
Якщо процес навчання базується переважно на ігровій діяльності, чи буде він результативним?
Гра для дітей природний спосіб існування, пізнання світу, а також спосіб розуміння англійської мови. Саме в ігровій формі, непримусово, у дитини поступово зароджується бажання до вивчення англійської мови. За кожною грою ховаються учбові завдання, які спрямовані на розвиток уваги та уяви дітей, розвивають їх мовні навички, привчають дотримуватися правил, вчать будувати взаємини з однолітками і краще пізнавати себе — і це все через англійську мову. Отже, англійська мова для дітей повинна стати яскравим захопленням, якщо застосовувати елементи гри та креативного мислення.
Чи потрібно дітям займатися творчістю під час вивчення англійської мови?
Принцип розвиваючого навчання, що покладений в основу сучасних підручників англійської мови, припускає розвиток розумових здібностей дитини різними природними для цього віку шляхами. Варто пам’ятати, що моторика дрібних м’язів рук безпосередньо зв’язана з діяльністю мозку. Дитина краще запам’ятовує слова і вирази, коли розфарбовує малюнки, підписує їх або вирізає фігури. Таким чином, використання творчих завдань на курсі "Англійська мова для дітей" сприяє кращому засвоєнню нових знань.
Якщо в підручнику не пояснюються граматичні правила, чи будуть діти правильно говорити?
Відомо, що коли дитина починає розмовляти рідною мовою, то вона нічого не знає про граматичні правила. Діти засвоюють граматику не через правила, а через зразки мови, які вони постійно чують, а потім відтворюють. Вивчення англійської мови також базується на усному випередженні, в умовах спеціально створеного мовного середовища, наближеного до природного.
Засвоєння граматичних структур у дітей відбувається через прослуховування та відтворення пісень, віршів та діалогів. Граматика, як своєрідне зведення правил, потребує абстрактного мислення, яке тільки починає формуватись у дітей молодшого шкільного віку. Навчання граматиці з поясненням правил починається в середній школі, коли в дитини з’явиться здатність розрізняти й аналізувати граматичні правила. Поки ж, потрібно накопичувати матеріал для такого аналізу і по можливості підтримувати мовне середовище.
Якщо дитина з певних причин пропустила заняття, як допомогти дитині надолужити пропущений матеріал?
Насамперед, спробуйте знайти у підручнику "Англійська мова для дітей" матеріал пропущеного уроку, роздивіться малюнки, поговоріть з дитиною про персонажі, а потім, за підручником, прослухайте декілька разів діалоги, пісні чи віршики, які звучали на уроці. Це додасть упевненості і збереже цікавість дитини до наступних занять. Загалом, сучасні підручники побудовані таким чином, що весь матеріал поступово повторюється, і дитина зможе легко надолужити пропущений матеріал.
І на завершення, шановні Батьки, не будьте занадто вимогливі до Ваших дітей!
Якщо дитина із задоволенням відвідує уроки або навчається з Вами, охоче ділиться своїми враженнями від почутого та побаченого з однолітками, отримує задоволення від своєї діяльності - це означає, що справи ідуть чудово!
Слід пам’ятати, що головна мета під час перших кроків у вивченні іноземної мови – це розвивати бажання до навчання та підтримувати цікавість до вивчення іноземної мови, бо саме цікавість є рушійною силою навчання!
Дізнатись про пробне заняття!